Algemene voorwaarden

Artikel 1 : Algemene bepalingen

De elektronische webwinkel van Trend Factory, hierna genoemd “Carpa Fashion”, een BVBA met maatschappelijke zetel te Cesar Meeusstraat 28 – 9240 Zele (België), BTW BE0826.607.868, Tel. 052 450 252, biedt haar klanten de mogelijkheid om online aan te kopen. Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle artikelen uit het "Carpa-fashion.be" assortiment en elke aankoop die de klant plaatst via www.carpa-fashion.be. De klant aanvaardt dat deze voorwaarden als enige van toepassing zullen zijn, met uitsluiting van zijn eigen algemene of specifieke (aankoop)voorwaarden, ook als deze zouden bedingen dat zij als enige van toepassing zijn.

Artikel 2 : Prijs
Alle vermelde prijzen zijn steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de klant te dragen taksen. Indien vervoers-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend wordt dit apart vermeld. De opgave van prijs slaat uitsluitend op artikelen zoals woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto is decoratief bedoeld en kan elementen (bv kleding, accessoires,...) artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs. Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk-en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
België: vanaf een aankoopbedrag van 100,00 euro betaalt u geen extra transportkosten.

Artikel 3 : Aanbod

Ondanks het feit dat de catalogus en de website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat of niet up-to-date is. Kleuren kunnen licht afwijken van de foto's. Carpa Fashion is wat betreft de volledigheid van de informatie gehouden tot een middelenverbintenis.

Carpa Fashion is niet aansprakelijk voor kennelijke zet-, druk- of andere materiële fouten, tenzij deze de consument misleiden of hem verhinderen een geïnformeerde keuze te maken. In dat geval behoudt de consument zijn wettelijke rechten. 

Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in de Europese Unie. De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik


Wanneer u specifieke vragen heeft over bv maten, kleur, beschikbaarheid, maatwerk, leveringswijze of leveringstermijn, verzoeken wij u met ons contact op
te nemen via info@carpa-fashion.be of 052 450 252.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken. Carpa Fashion is gerechtigd om - zonder opgave van redenen - bestellingen te weigeren, de leveringstermijnen aan te passen, de leveringen te splitsen, dan wel andere voorwaarden te verbinden aan de levering.

Artikel 4 : Aankopen
De klant heeft de mogelijkheid om de artikelen uit het Carpa Fashion aanbod online aan te kopen. De aankoop komt tot stand op het moment dat de klant een bevestigingsmail ontvangt van Carpa Fashion met een ordernummer en het totaalbedrag dat voldaan dient te worden. De artikelen worden thuis bij de klant geleverd of naar keuze opgehaald in de winkel (C. Meeusstraat 28, Zele). Wij hebben veiligheid en betrouwbaarheid van het bestel- en betaalproces hoog in het vaandel staan. U kan er dus vanuit gaan dat alle betalingen veilig en betrouwbaar door ons zullen verwerkt worden. De klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen:
  • kredietkaart: VISA, Mastercard
  • bankkaart: Bancontact
  • overschrijving op onze rekening: zodra wij het totaalbedrag hebben ontvangen, zullen wij uw bestelling dezelfde dag nog versturen. Gebruik bij betaling altijd het ordernummer, zodat wij de betaling snel kunnen verwerken. Indien Carpa Fashion binnen de 7 dagen na bestelling geen betaling ontvangt via overschrijving, zal de bestelling worden geannuleerd. De klant zal hierover per e-mail worden verwittigd vooraleer de annulering effectief wordt doorgevoerd.
  • betalen bij afhalen in de winkel: betaal contant of via Bancontact, VISA, Mastercard.
Bankgegevens:
IBAN: BE – BIC: 
Op naam van Trend Factory – Mededeling: uw ordernummer

Artikel 5 : Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot het moment van de gehele betaling door de klant, de exclusieve eigendom van Carpa Fashion. De klant verbindt zich ertoe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Carpa Fashion te wijzen. Bijvoorbeeld eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

Artikel 6: Sancties voor niet-betaling
In geval van niet- of laattijdige betaling is de klant vanaf de datum van wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een verwijlinterest verschuldigd, berekend op basis van de wettelijke rentevoet, zoals vastgesteld door de Belgische wetgeving, zonder dat er een drempel wordt gehanteerd. De wettelijke rente wordt berekend vanaf de vervaldatum van de factuur, totdat het verschuldigde bedrag volledig is betaald.

Daarnaast kan Carpa Fashion een redelijke schadevergoeding eisen voor administratieve en invorderingskosten. Deze vergoeding bedraagt maximaal €15. Deze schadevergoeding zal in redelijkheid worden vastgesteld, rekening houdend met de werkelijke kosten en de omstandigheden van de zaak.

Onverminderd het voorgaande behoudt Carpa Fashion zich het recht voor om de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.


Artikelen 7 : Klachten
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moet binnen de wettelijke termijn van 2 maanden na de ontdekking van het gebrek worden gemeld. Indien dit niet gebeurt, vervalt het recht op herstel, vervanging of andere schadevergoeding.
Artikelen 8 : Garantie  

a. Wettelijke garantie (enkel voor consumenten)
Krachtens de wet van 21 december 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Elk artikel is onderworpen aan de wettelijke garantie vanaf de datum van aankoop (of, indien van toepassing, levering aan de eerste eigenaar). De consument heeft 2 maanden na de vaststelling van een gebrek om dit te melden. Indien het artikel binnen de garantieperiode een gebrek vertoont, kan de consument eisen dat het artikel wordt hersteld of vervangen, zonder kosten voor de consument, tenzij dit onmogelijk is of onevenredig zou zijn.

b. Algemeen
Om een beroep te doen op de garantie, moet de klant het aankoopbewijs kunnen voorleggen. Voor artikelen die online zijn aangekocht en bij de klant thuis zijn afgeleverd, dient de klant vooraf contact op te nemen met Carpa Fashion, waarna de klant het artikel op zijn kosten terug dient te bezorgen aan Carpa Fashion. Elk gebrek dient binnen 1 maand na vaststelling ervan te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging. De wettelijke garantie is nooit van toepassing op fouten die ontstaan ten gevolge van ongevallen, verwaarlozing, valpartijen, abnormaal of incorrect gebruik, gebruik van het artikel in strijd met het doel waarvoor het is ontworpen, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, foute wasbeurten, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud of abnormaal of incorrect gebruik. De garantie is eveneens niet van toepassing op artikelen met een kortere levensduur of slijtageartikelen. Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op de datum van aankoop (of levering) worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de klant. De garantie van het artikel is niet overdraagbaar.



Artikel 9 : Verzakingstermijn of Herroepingsrecht. 

Dit artikel geldt uitsluitend voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen.

De consument heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van reden de overeenkomst te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag na de levering van het goed.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument Carpa Fashion via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De consument kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar is daartoe niet verplicht.

De consument moet de goederen uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop hij zijn beslissing tot herroeping heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan Carpa Fashion, Cesar Meeusstraat 28 – 9240 Zele. De directe kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de consument. Goederen met een verkoopprijs van €100 of meer dienen via een koerierdienst (zoals DHL, FedEx of gelijkaardig) te worden teruggezonden.

Tijdens de herroepingstermijn mag de consument het product hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Indien het product verdergaand wordt gebruikt dan nodig om de aard, kenmerken en werking ervan vast te stellen, is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering.

Carpa Fashion zal alle ontvangen betalingen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van een andere leveringswijze dan de door Carpa Fashion geboden goedkoopste standaardlevering), terugbetalen binnen 14 dagen nadat zij op de hoogte is gesteld van de beslissing van de consument om de overeenkomst te herroepen. Carpa Fashion mag wachten met terugbetaling tot zij de goederen heeft teruggekregen of tot de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden.

Uitzonderingen op het herroepingsrecht (art. VI.53 WER):

De consument kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

  1. De levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  2. De levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  3. De levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Het modelformulier voor herroeping. kan je hier downloaden. Lees meer op onze retourpagina.


Artikel 10 : Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien onverschillig welke bepaling van deze voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten. Het nalaten op gelijk welk moment door Carpa Fashion om één van de in deze voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

Artikel 11 : Carpa Fashion bereikbaarheid
Carpa Fashion is bereikbaar op het telefoonnummer 052 450 252, via e-mail op info@carpa-fashion.be of via post op het adres: Carpa Fashion – Cesar Meeusstraat 28 – 9240 Zele.

Artikel 12 : Wijziging voorwaarden
Deze voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van Carpa Fashion. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige voorwaarden. Carpa Fashion kan deze voorwaarden steeds zonder nadere kennisgeving wijzigen. Elke aankoop na de wijziging houdt een aanvaarding in door de klant van deze nieuwe voorwaarden.

Artikel 13 : Bewijs
De klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back ups als bewijsvoering kunnen dienen.

Artikel 14 : Toepasselijk recht - Bevoegde rechter

Het Belgisch recht is van toepassing. In geval van geschil kan de consument zich wenden tot de rechtbank van zijn woonplaats, conform de Europese regelgeving.